منبــــــــــــر

حجت الاسلام سیـــد محمــــد انجـــوی نـژاد

منبــــــــــــر

حجت الاسلام سیـــد محمــــد انجـــوی نـژاد

چهارشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۲، ۰۹:۳۱ ق.ظ

اسلام شیطانی [2]

امیرالمؤمنین (ع) در نهج البلاغه می فرماید : افشا نکن حتی عیوب خودت را؛ که در تو، و از بقیه پنهان است.
یعنی نسبت به خودت هم همین وسواس را داشته باش. بعضی این را تواضع می دانند، ولی گاهی مؤمن به دلیل افشاگری علیه خودش در مسیر جهنم است.

آثار پوشاندن عیوب :
1. حفظ شخصیت مسلمین و آبروی جامعه اسلامی
بسیاری از بی آبرویی های جامعه اسلامی که توسط دشمنان تبلیغ و تکثیر و بزرگ‌نمایی می شود، منبعش از خود ماست! از خود آن اجتماع اسلامی.

2. امنیت اخلاقی
در جامعه ای که گناهان افشا نمی شود، افراد برای توبه احساس امنیت می کنند. نمی گوید «چه فایده از توبه کردن، وقتی همه فامیل و دوستان و همسایه ها خبر دارند من چه کاره ام! این توبه، آبروی ریخته ی من را بر نمی گرداند.»

اگر گناهان ما، بین ما و خدا باشد، روحیه ی توبه کردن بالا می رود. با افشای عیوب برادر مؤمنت، راه بازگشت را بر او نبند. انگیزه ی برگشتن را از او نگیر.
متاسفانه ما برای آبروی خودمان نزد مردم، بیشتر ازش قائلیم تا آبرویمان نزد خدا. لذا اگر در بین مردم آبرویش برود، دیگر بر نمی گردد.

3. کثرت دوستان
کسی که اهل عیب‌پوشی است، دوستان و اطرافیانش بیشتر می شوند؛ چون در کنار او احساس امنیت می کنند.

4. مورد رحمت و ستایش خداوند قرار گرفتن
در روایت است، نه تنها خداوند گناهان پوشیده ی او را می بخشد، بلکه انسان عیب‌پوش را ستایش می کند.

نورالثقلین، جلد 3، صفحه 582 :
شخصی نزد امام کاظم (ع) آمد و عرض کرد اخبار ناخوشایندی درمورد من، از زبان برادر مؤمنم از طریق منابع موثق به گوش من رسیده است، و وقتی از خودش می پرسم انکار می کند. چه کنم؟
امام فرمودند :
ای محمد! گوش و چشمت را در مورد برادرت تکذیب کن؛ اگرچه 50 نفر موثق گواهی داده باشند و اگرچه 50 نفر باهم! اگر برادرت انکار کرد، او را تصدیق و 50 نفر را تکذیب کن! تا مورد خطاب خداوند نباشی که فرمود : ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فى الذین آمنوا لهم عذاب الیم.

کسانی که یک بدی مؤمن را در جامعه پخش می کنند، به عذاب الیم دچار خواهند شد.

تبصره - این معنا را در جامعه ی امروز ما افشاگری می گویند. یک نفر کارشناس برود و سود افشاگری ها در مسائل اجتماعی و خانوادگی، سیاسی و اخلاقی، در جامعه ی ایمانی را در بیاورد! بیایند بگویند آیا این افشاگری ها سودی غیر از اختلاف و تفرقه و دشمنی داشته یا نه !؟ چند هزار روایت در اصول کافی و وسائل الشیعه برای حفظ اسرار مؤمن، اشتباه بوده !!؟
با افشاگری، کدام دوستی ها مستحکم تر شده !؟ کدام جامعه اسلامی منسجم تر شده !؟ بدنه و پیکره ی کدام دین و حزب قوی تر شده !؟
عده ای از ریختن آبروی دیگران لذت می برند! نانش را از تفرقه انداختن به دست می آورد.

پیامبر اکرم (ص) - جامع السعادات مرحوم نراقی، جلد 2، صفحه 270 :
ای کسانی که با زبان تسلیم اسلام شده اید ولی با دل تسلیم نشده اید، به دنبال لغزش های مؤمنین نباشید؛ چرا که خداوند کسانی را که در پی عیوب دیگرانند، بالاخره رسوا خواهد کرد.

خداوند می گوید گشتی که عیوب مؤمن را پیدا کنی و فریاد بزنی؟ من با همه ی خدایی ام می آیم که عیوب تو را پخش کنم!
مبارزه با خدا به صرفه نیست!

امیرالمؤمنین (ع) - غررالحکم، حدیث 8800 :
هرکس عیب های مردم را جست و جو کند، خداوند قلوب مردم را از محبت او خالی می گرداند.
بزودی اطرافیان و دوستانش را از دست می دهد.

در همان منبع : جامع السعادات، جلد 2، صفحه 270 :
هر کس مؤمنی را به عیبی سرزنش کند، نخواهد مرد تا به آن عیب مرتکب شود. و هر کس رفتار زشتی را فاش سازد، مانند انجام دهنده ی آن است.

مسالک الافهام کاظمی، جلد 2، صفحه 415 :
معصوم (ع) می فرماید: گروهی را می شناسم که از شدت حزن و اندوه در صحرای قیامت به سینه ها و صورت خود می زنند، در حالیکه اهالی دوزخ صدای ناله و فریاد آن ها را می شنوند. آن ها کسانی بوده اند که دنبال عیوب و اسرار مردم می رفتند و آبروی مردم را می ریختند و کارهای بد مردم را که در گذشته بوده و از یادها رفته بود، دوباره یادآوری می کردند.

دلیل اصلی این کارها :
 - فرافکنی.
خودش وضعش خراب است، برای توجیه خودش عیوب مردم را برملا می کند.
- حسادت
- خاموش کردن وجدان و نفس لوامه

در چه زمان هایی این بحران اتفاق می افتد که مؤمن کنترل زبانش را از دست می دهد و اسرار مردم را که نگهبانش بود، برملا می کند؟
1. در زمان خشم
خشمگین شدی ساکت باش. از مردم فرار کن، به کناری برو تا آرام شوی. اگر در جمع باشی خراب می کنی.

2. گرفتاری
الغریق یتشبث بکل حشیش. غریق، به هر شاخه ی خشکیده ای چنگ می زند. تا بتواند از غرقاب و گرداب بی آبرویی و بی محبتی و مشکل، خودش را نجات دهد. و کنترل زبانش را از دست می دهد.

3. عشق کاذب
زن و شوهر با هم پیوند زوجیت بستید، نه پیوند فاش کردن اسرار مردم به بهانه ی صداقت!
حتی عیوب خودت هم باید مخفی باشد. اصلا اجازه نداری عیوب خودت را برای زن یا شوهرت فاش کنی.
تا میزان عاطفه ی انسان ها به عشق می رسد، احساس می کنند باید هرچه دارند بیرون بریزند.

از نظر شرعی اجازه ندارید عیوب فامیلتان را پیش هم باز کنید. اجازه ندارید عیوب همکار و کارمندانتان را در خانه بگویید. اجازه ندارید به دوست یا همسرتان توصیه کنید که فلانی مشکل دار است، مراقبش باش!

4. مستی

5. افسردگی و خستگی
قبلا گفتیم که انسان های افسرده در کوچکترین بحران عاطفی و زودرنجی، هرچه در دل دارند فورا بیرون می ریزند. در ارتباطتان با این ها محتاط باشید.

6. ترس
دو مدل ترس : یا ترس از فشار زور، زندان و شکنجه. و یا ترس از اینکه آبروی خودش بریزد.
آبرو دست خداست.


اسلام آمریکایی

این صحبت ابداعش از امام خمینی (ره) بود. فرمودند:
+ بین اسلام اصیل و اسلام غیر اصیل، دشمن آمد اسلام غیر اصیل را بزرگ و پررنگ کرد و برایش هزینه کرد تا اسلام خنک ِ بدون درد ِ بدون دردسر را جا بیندازد.

توقع خداوند تبارک و تعالی این نیست که عموم جامعه بیایند و در خط اول تیر اندازی کنند. از یک عده ای متوقع است و فرموده آن درصد را هم خودم می سازم. عموم جامعه اسلامی باید در رفاه و امنیت اخلاقی زندگی کنند. ولی بر ماست که اسلام آمریکایی را بشناسیم.
خداوند لذت زندگی یک عده را در جهاد قرار داده است. همین ها هستند که امنیت را در زندگی ما ایجاد می کنند. ولی یک اقلیت هستند.
در روایت داریم جامعه اسلامی در آخرالزمان 10 درصد فدایی می خواهد. 90 درصد دیگر باید زندگی آرام داشته باشند. امام زمان (عج) هم که بیاید، یک عده راحتند و یک عده ای باید بدوند برای راحتی ِ این‌ها.

امام فرمود :
+ وظیفه ی علماست که با روشن کردن این تفکر، اسلام عزیز را از شرق و غرب نجات دهند. طلاب جوان باید بدانند پرونده ی تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه ی مقدس‌مآبی و دین‌فروشی در این زمانه عوض شده است.

+ در 15 خرداد 42، مقابله با گلوله و تفنگ و مسلسل شاه نبود؛ که اگر تنها این بود مقابله را آسان می کرد. بلکه علاوه بر آن، از داخل جبهه خودی، گلوله ی حیله و مقدس‌مآبی و تحجر بود؛ گلوله ی زخم زبان و نفاق و دورویی بود که هزار بار بیشتر از باروت و سرب، جگر جان را می‌سوخت و می‌درید.

امام می فرماید اتفاقا همه ی مشکل از داخل ماست! گلوله ی دشمن از بیرون را که انسان در مقابلش سینه سپر می کند و می گوید بزن! گلوله از جبهه ی داخل جگر را می درد. با لعاب اسلام، اسلامی را ترویج می کنند که در آن، آن 10 درصد را می کوبد. چرا؟ چون این 10 درصد، جبهه ی استکبار جهانی را به لرزه در می آورد و جبهه ی استکبار جهانی در پشت صحنه با این اسلام‌نماها زد و بند کرده اند که تو مسجدت را برو، من هم نفتت را می برم! نه تو به نفت من کار داشته باش، نه من به مسجد تو کاری دارم!

این می شود اسلام آمریکایی، که اگر دیدی خمینی نامی آمد و آن 10 درصد را تقویت کرد و به استکبار جهانی سیخ زد، او را ببند به توهین و تحقیر.

+ شما باید به روشنی ترسیم کنید که در سال 41، سال شروع انقلاب اسلامی و مبارزه ی روحانیت اصیل در مرگ آباد تحجر و تقدس‌مآبی، چه ظلم ها بر عده ای روحانی پاک‌باخته رفت و چه ناله های دردمندانه ای کردند، چه خون دل ها خوردند و متهم به جاسوسی و بی دینی شدند.

امام اشاره می کند به معاویه. مبدع اسلام آمریکایی معاویه بوده و آمریکا هم از معاویه یاد گرفته است! آن زمان که از هر 100 منبر، 90 منبرش خط اول جبهه ی اسلامی، یعنی امیرالمؤمنین (ع) را می کوبیدند.

+ و امروز هم همان است؛ آن هایی که در خانه های مجلل و بی درد آرمیده اند و فارغ از همه ی رنج ها و مصیبت های جانفرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنه های محروم، تنها ناظر حوادث بوده اند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفته اند؛
 اسلام سرمایه دار، اسلام راحت‌طلبی و اسلام مقدس‌مآبی.

+ فریاد برائت ما، فریاد دفاع از مکتب و نوامیس، فریاد دفاع از منابع و ثروت‌ها و سرمایه‌ها، فریاد دردمندانه ی ملت هایی است که خنجر کفر و نفاق قلب آن ها را دریده است.
فریاد برائت ما، فریاد فقر و تهی‌دستی گرسنگان و محرومان و پابرهنه هایی است که حاصل عرق جبین و زحمات شبانه روزی آنان را، زر اندوزان و دزدان بین المللی به یغما برده اند و حریصانه خون دل ملت های فقیر و کشاورزان و کارگران و زحمتکشان را از رسیدن به کمترین حقوق حقه ی خود محروم نموده اند.
علمای اسلام اصیل هرگز زیر بار سرمایه داران، پول پرستان و خوانین نرفته اند و به خون سرمایه‌داران زالو صفت تشنه اند و هرگز با آنان سر آشتی نخواهند داشت.

داد ِ امام (ره) و این 10 درصدی که پشت امام در خط اول دارند حنجره پاره می کنند و لوزه نشان می دهند، آرامش و امنیت توست. علم الهدی های ما رفتند از مردم روستایی دفاع کنند که خودش را تسلیم عراق کرده بود! که برای عراقی ها گوسفند می کشتند! برای این ها رفتند جان دادند. آن ها کسانی نبودند که دنبال مزد و پاداش و تشکر باشند، همه ی لذت‌شان این است که برای خدا بروند سینه سپر کنند.
این ها همان کسانی اند که امیرالمؤمنین (ع) 1400 سال پیش 3 بار روی زانویش زد و فرمود: آه، آه، آه. چقدر مشتاقم این برادران ایرانی ام را در آخرالزمان ببینم.
این ها کسانی اند که از مکتب و امنیت و رفاه شما دفاع می کنند و باز هم مورد طعنه و توهین قرار می گیرند.

+ سرمایه‌داران و راحت‌طلبان و مقدس‌مآبان نباید به مسئولیت های کلیدی تکیه کنند که اگر به آنجا راه یابند، چه بسا انقلاب را یک شبه بفروشند و حاصل همه ی زحمات ملت را به باد دهند.

کسانی که شما را به رفاه و امنیت و خوش‌گذرانی دعوت می کنند و مثل یزید بن معاویه در شام منبر می روند که «دوران پابرهنه های پشت سر پیغمبر تمام شد و اکنون دوران گشتن در باغات اسلام است! ای مردم حسین بن علی نمی گذارد آب خوش از گلوی شما پایین برود!»
امام (ره) می گوید این ها یک شبه تو و انقلاب را می فروشند.

آدم دنیاپرست که نمی آید برای تو سینه سپر کند. نمی آید از دهان خودش بزند و در دهان تو بگذارد!
آنان که بر زیورهای دنیا لبخند تمسخر می زنند؛ آنان که بر خاکریزهای جبهه سجده می کنند؛ آنان که سینه را فقط برای نجات خلق سپر می کنند؛ و عقل را برای راهگشایی برای رفع فقر و قدم را فقط برای دودیدن در جهت نجات آرمان‌های اسلامی و نفس را فقط برای اهل بیت انتخاب کرده اند؛ این ها آرامش امروز من و تو را رقم زده اند.

این 10 درصد داوطلبی است. اصلا اجباری قبول نمی کند!
بسیج در کلام امام (ره) یعنی فدایی امت. هرکس چیزی غیر از این را معرفی کرده، اشکال از اوست.

ولی این یاران امیرالمؤمنین در این برهه، با سیستم تبلیغاتی اسلام شیطانی و اسلام آمریکایی دارند کاملا مطرود می شوند.
نمی رنجم اگر باور نداری عشق نابم را
که عاشق از عیار افتاده در این عصر عیاری..
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۸