منبــــــــــــر

حجت الاسلام سیـــد محمــــد انجـــوی نـژاد

منبــــــــــــر

حجت الاسلام سیـــد محمــــد انجـــوی نـژاد

سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۳۷ ب.ظ

شرح زیارت جامعه کبیره [2]

همه ما بیچاره تو هستیم ؛ اگر کسی بیاید اینجا و بیچاره اباعبدلله (ع) شود کار به جایی می رسد که اگر هر دو جهان هم به او پیشنهاد دهند می ماند که چه کند .

کسی به آرامش می رسد که اهل بیت را دوست بدارد و ما بچه شیعه  هستیم و باید طوری باشیم که امام از ما توقع دارد و امام از ما می خواهد که از همین بودن در کنارشان احساس سعادت کنیم نه اینکه به شهر خودمان برگردیم و در همان مسیر قبلی که بدنبال سعادت می گشتیم ادامه دهیم راه را .


با تمام ارادتی که نسبت به همه اماکن زیارتی داریم باید گفت که چیزی که در کربلا می دهند هیچ جای دنیا نمی دهند و ما نباید اهمال کنیم و سال یک یا دوبار بیاییم و تجدید بیعت کنیم .

اگر حرم اباعبدلله (ع) را بتوانید به نقطه ای برسانید که برایتان بهشت باشد دیگر دنیا نمی تواند شما را فریب دهد .

سینه زدن و نماز خواندن و همه چیز در حرم امام حسین (ع) فرق دارد و ما این فرق را در می یابیم اما می خواهیم وقتی به شهر خودمان که برگشتیم همان مسیر قبل را ادامه  دهیم و این درست نیست .

باید در حرم اباعبدلله (ع) سوخت و سوختن یعنی اینکه تمام محبتهای دنیا را پشت سر بگذاری و تنها یک محبت که محبت اهل بیت و امام حسین (ع) است برای تو بماند می شود سوختن .


در این مکان کاهلی جایی ندارو تنها یک تمرکز ذهنی و نزدیک شدن لازم است برای گرفتن .

تنها حرمی که می فرمایند 6 فرسخ در 6 فرسخ جزو حرم محسوب می شود حرم امام حسین (ع) است .


محبت را چگونه می توان جلب کرد ؟

اصلا جلب کردن محبت اینها مانند جذب محبت دنیایی نیست ؛ فقط دو کار است که با آنها می توانیم محبت امام حسین (ع) را جلب کرد :


اول : حاضر باشی برای جلب محبت هزینه بدهی و هزینه ای که آنها از ما خواستن فقط و فقط با تغییر صورت می گیرد ؛ یعنی کل زندگی گذشته خود را آورده باشی و بخواهی که تغییر کنی .

دوم : باید از خودشان بخواهیم که در دل ما محبت خودشان را راه دهند .


شهید مطهری (ره) می فرمایند : استاد ما میرزا علی آقای شیرازی در یک بالکن ! محبت امام زمان (عج) را گرفت و برگشت . پرسیدند چگونه ؟ گفت با یک نماز شب . آنقدر التماس کرد برای محبت که وقتی برگشت ما دیگر او را نمی شناختیم .


ما برای دیدن اهل بیت و یا درک محبت آنها راهی ندارم بلکه آنها خودشان باید بخواهند که ببینیمشان و یا درکشان کنیم ؛ ما تنها یک راه داریم که صدق مان را اثبات کنیم .


اگر این مسیر سعادت را انتخاب نکنید مطمئن باشید که برمیگردید به مسیر قبل .

امتحان نکنید که دوری از اهل بیت در زندگی چه به سر شما می آورد ؛ " بدانید که کاملا هلاکت است " .


اگر بخواهید اهل بیت را از زندگی خود حذف کنید برای شماهایی که طعم بودن در این دستگاه را چشیده اید خیلی گران تر تمام می شود ، بله عده ای هستند از اول اصلا با این سیستم هیئت و مراسم و جلسه آشنایی نداشته اند و حتی در شهرشان نبوده است ؛ پس یقینا وضع تو با همچین فردی فرق بسیاری دارد و تو خیلی سخت تر هلاک می شوی .


کسی که دستورات اهل بیت را رعایت نکند ضرر خواهد کرد و هیچی سودی در زندگی اش نمی بیند . دستورات اهل بیت است که برای زندگی ما برنامه می دهد .


واقعا مردم عراق با وضعیت خیلی بدی به زیارت می آیند . سر تا پایش را نگاه کنی کل لباس هایش دو هزار تومان نمی ارزد بسکه وفقیر هستند اما ببینید با چه عشق و شوری به حرم می آیند .

و اگر یک لحظه و یک ثانیه ای کوتاه بیایید از ارتباط با اهل بیت یقینا گمراه می شوید .

و کسی که در ناملایمات زندگی به اهل بیت پناه می برند موفق می شوند ؛ کسانی که برای آرامش و فرار از ناملایمات زندگی به مواد مخدر و موسیقی و .. پناه می برند دارند نا امنی روحی برای خود ایجاد می کنند .


آقای دولابی : غم کربلا ، غم دنیا را می برد ...

ما این دنیای پر از غم را چگونه می توانیم تحمل کنیم ؟ می فرمانید با غم کربلا می شود تحمل کرد .


بیایید در اینجا کشف کنیم که این غمی که می گویند چیست ؟ اما وقتی وارد حرم می شویم آقا اصلن اجازه نمی دهند ما غم را حس کنیم . " السلام علیک یا اباعبدلله "


خود و خانواده خود را عادت کنید که غم و دردهایتان را با امام حسین (ع) درمان کنید . غمی که در اینجا به دلتان می نشیند را جمع کنید و در شیراز ان را یواش یواش در وقتهای مناسب خرج کنید .


کسی که به شما پناه می آورد ایمن می شود ؛ هیچ پناهگاه دیگری ایمن نیست .

شهید چمران : خدایا ممنونم که همه زدند توی ذوقم که بفهمم فقط تو را باید داشته باشم .

اهل پناهگاه اهل بیت هستند .


کسی در اینجا می تواند سالم و بسلامت بیرون برود که صادق باشد و از روی صدق با اباعبدلله (ع) حرف بزند .

و اگر قرار باشد از این چاه دنیایی نجات پیدا کنیم فقط و فقط یک ریسمان است که می تواند ما را نجات دهد و آن ریسمان امام حسین (ع) است . " السلام علیک یا اباعبدلله "

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۷